اسد 27, 1398 17:47 Asia/Kabul
  • سرتیپ حاتمی: ایران، امنیت عراق را امنیت خود می‌داند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه تقویت بنیه دفاعی عراق یکی از راهبردهای اصلی ایران است، گفت: ایران، امنیت عراق را امنیت خود می‌داند.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» روز یکشنبه در دیدار «یاسین طاهر الیاسری» وزیر کشور عراق در تهران، با تأکید بر اهمیت ارتقای توان و بنیه دفاعی نیروهای نظامی عراق در برابر با تهدیدات افزود: حمایت ایران از عراق در حمله گروه‌های تروریستی به این کشور نه یک اقدام کوتاه مدت و تاکتیکی، بلکه برخاسته از اعتقادات قلبی، راهبردی و بلند مدت بوده است.

سرتیپ حاتمی با قدردانی از زحمات و اقدامات  وزیر کشور عراق و سایر مسئولین این کشور برای تامین امنیت زائرین به ویژه در ایام ماه محرم  و اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: تردد گسترده زائرین اربعین، نمونه ای از پیوندهای اجتماعی ایران و عراق است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه اراده مقام های ایران و عراق، بر توسعه مناسبات راهبردی استوار است، اظهار کرد: مناسبات دو کشور در هیچ برهه ای از تاریخ تا به این اندازه دوستانه و برادرانه نبوده است.

«یاسین طاهر الیاسری» وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با قدردانی از مقاومت و ایستادگی و حمایت ایران از عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی گفت: گسترش همکاری نظامی- امنیتی با ایران، از اولویت های اصلی دولت عراق به شمار می‌رود.

الیاسری با بیان اینکه ایران اولین کشوری بود که در نبرد عراق با داعش در کنار مردم این کشور ایستاد تاکید کرد: ایران می‌تواند تکیه گاه قابل اطمینانی در مواقع بحران باشد.

کلیدواژه