اسد 29, 1398 12:10 Asia/Kabul
  • لاریجانی: کره شمالی برابر آمریکایی ها هوشمندانه عمل کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، گفت: کره شمالی برابر درخواست های یکطرفه آمریکایی ها، هوشمندانه تصمیم گرفت و عمل کرد.

«علی لاریجانی» روز دوشنبه در دیدار با «پاک چول مین»  نائب رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی در تهران، افزود: هدف آمریکایی ها انجام یک معامله صحیح با کره شمالی نیست، بلکه آنها می‌خواهند این کشور را خلع سلاح کرده و تحت فشار قرار دهند.

رئیس مجلس ایران همچنین با اشاره به روابط گسترده بین دو کشور، گفت: ایران از پیشنهادها برای توسعه روابط اقتصادی با کره شمالی استقبال می کند و باید از ظرفیت های دو کشور در این حوزه استفاده شود.

«پاک چول مین» معاون رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی نیز در این دیدار به پیشرفت های ایران در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و نظامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برابر زیاده خواهی های آمریکا ایستادگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند ایران و کره شمالی تحت فشار و تحریم های سخت آمریکایی ها قرار دارند، افزود: ایران و کره شمالی باید همکاری های خود را در تمامی حوزه ها به ویژه حوزه اقتصادی توسعه دهند.

نائب رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی که به منظور دیدار و رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، روز دوشنبه نیز با «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران دیدار و گفت و گو کرد.

 

کلیدواژه