ظریف: ایران برای دفاع از خود به کسی وابسته نیست
(last modified Thu, 22 Aug 2019 04:08:28 GMT )
اسد 31, 1398 08:38 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران برای دفاع از خود به کسی وابسته نیست

وزیر امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران پهپاد پیشرفته جاسوسی آمریکایی را با سلاح کاملاً بومی ساقط کرد و این موضوع نشان داد ایران برای دفاع از خود به کسی وابسته نیست.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران چهارشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم اسلو پایتخت نروژ به خرید میلیاردها دلار تسلیحات نظامی از سوی عربستان و امارات اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد ذره ای از آب و خاک این کشور در اختیار دیگران قرار گیرد. 
وزیر امورخارجه ایران، با انتقاد از سیاست های دو گانه غرب و آمریکا در قبال ایران، افزود: آنها از یک طرف، ایران را در موضوع های اقتصادی، تجاری و توان دفاعی تحت فشار و تحریم قرار داده اند و از سوی دیگر ادعای مذاکره کرده و با تحریم ها حقوق ملت ایران را تضییع می کنند.
ظریف، به نقض توافق بین‌المللی هسته ای (برجام) از سوی آمریکا هم اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها با قُلدری از برجام کنار کشیدند و با تحریم، تروریسم اقتصادی را ضد ملت ایران اعمال کردند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران از کشورهای اروپایی هم به علت برخورد دوگانه با سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران (اینستکس) انتقاد کرد و افزود: شرکت های اروپایی ها برای برقراری ارتباط تجاری با ایران باید از وزارت خزانه داری آمریکا اجازه بگیرند که این موضوع در نهایت به ضرر اروپایی ها خواهد شد.
وزیر امور خارجه ایران همچنین به مبارزه ایران با تروریسم در منطقه اشاره کرد و گفت: برای ایران در مبارزه با تروریسم شیعه، سنی، عرب، کُرد، فارس و غیره فرقی ندارند و جمهوری اسلامی ایران به همه ملت های منطقه در این موضوع کمک کرده است. 

کلیدواژه