ظریف: آمریکا نمی‌تواند خلیج فارس را ناامن کند
(last modified 1398-05-31T11:14:54+00:00 )
اسد 31, 1398 15:44 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا نمی‌تواند خلیج فارس را ناامن کند

وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حفظ امنیت خلیج‌فارس تلاش می‌کند و آمریکا نمی‌تواند ناامنی برای این منطقه ایجاد کند.

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز پنجشنبه در ادامه رایزنی های خود در اسلو ،در نشست موسسه مطالعاتی امور بین‌الملل نروژ (NUPI)، درباره خطر جنگ و آینده خلیج‌فارس، افزود: ایران آغاز کننده جنگ در خلیج فارس نخواهد بود اما از خود دفاع خواهد کرد.
وزیر امور خارجه ایران، هدف تحریم‌های آمریکا را مردم ایران خواند و با توصیف آن به نوعی از تروریسم، تصریح کرد: کشورها نباید اجازه دهند آمریکا برای آنان قُلدری کند و جمهوری اسلامی ایران زیر بار زور نخواهد رفت.
ظریف، با بیان اینکه ایران با هزار و ۵۰۰ مایل ساحل بزرگترین کشور خلیج فارس است، گفت: امنیت تنگه هرمز بدون ایران تامین نخواهد شد و کشوری نیز نمی تواند در این منطقه ناامنی ایجاد کند ضمن اینکه ایران آماده تعامل با دیگر کشورها برای تامین امنیت منطقه است.
وزیر امورخارجه ایران همچنین درباره سفرش به فرانسه، افزود: در این سفر پیشنهادهای رئیس جمهوری فرانسه در خصوص برجام بررسی و درباره آن گفت و گو خواهد شد.
وزیر امور خارجه ایران که اکنون در کشور نروژ به سر می برد، شامگاه یک شنبه (18 اوت) با هدف بررسی روابط دوجانبه و نیز تشریح سیاست‌ های تهران درقبال برجام و منطقه غرب آسیا، سفر خود را به کشورهای اروپایی فنلاند، سوئد و نروژ آغاز کرده است.

کلیدواژه