اسد 31, 1398 16:01 Asia/Kabul
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری ایران به عراق

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه (غرب ایران) از حجم ۹ میلیارد دلاری صادرات ایران به عراق در سال 2018 خبر داد و گفت: استان کرمانشاه با رقم حدود سه میلیارد دلار صادرات به عراق سهم بسزایی از این مبادلات تجاری داشته است.

به گزارش ایرنا، «کیوان کاشفی» روز پنجشنبه در نشست هیات تجاری استان بابل عراق با تُجار و بازرگانان کرمانشاه، بر لزوم حفظ و افزایش صادرات ایران به عراق تاکید کرد و افزود: استراتژی مهم ایران صادرات مواد اولیه، افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک و استفاده از مرز‌های مشترک با عراق است.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه همچنین بر لزوم افزایش ترانزیت بین دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران و عراق ظرفیت قابل توجهی در ترانزیت منطقه دارند، امکان افزایش ترانزیت بین دو کشور تا پنج برابر میزان فعلی وجود دارد.
«صادق هاشم فاضل» رئیس اتاق بازرگانی بابل عراق نیز با اشاره به برنامه‌هایی که برای افزایش مبادلات تجاری بین ایران و عراق وجود دارد، گفت: در سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به عراق توافقاتی بین سران دو کشور صورت گرفت که یکی از موارد آن ایجاد سه منطقه آزاد در نوار مرزی ایران و عراق است.
هیات اقتصادی استان بابل عراق با هدف گسترش همکاری‌های تجاری با استان کرمانشاه، در سفری سه روزه‌ وارد این استان شده است.
عراق از شرکای اصلی تجاری ایران است.

کلیدواژه