سنبله 02, 1398 10:44 Asia/Kabul
  • معاون فرماندار استان ساراتوف ؛ ایران شریک اقتصادی مطمئن روسیه است

معاون فرماندار استان ساراتوف روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران شریک اقتصادی مطمئن برای روسیه است.

«الکسی ولادمیدویچ»Alexei Vladimidevich معاون فرماندار استان ساراتوف Saratov روسیه روز شنبه در دیدار با استاندار و مسوولان سیاسی و اقتصادی استان گلستان در گرگان (شمال ایران) افزود: دستور رهبران دو کشور ایران و روسیه گسترش روابط و تعامل اقتصادی و تجاری با یکدیگر است.
معاون فرماندار استان ساراتوف با تشریح ویژگی های اقتصادی و زیربنایی این استان گفت: ساراتوف از قطب های کشاورزی روسیه است و از ظرفیت زیادی برای گسترش همکاری با استان گلستان در شمال ایران و همسایگی دریای خزر برخوردار است.
«هادی حق شناس»استاندار گلستان هم گفت: این استان محدودیتی برای برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با روسیه و دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر ندارد.
حق شناس افزود: برخی ویژگی های مشترک استانهای گلستان و ساراتوف مانند تولید محصولات کشاورزی و دسترسی به دریا، امکان همکاری بیشتر میان دواستان را افزایش خواهد داد.
استاندار گلستان تصریح کرد: این استان آماده گسترش همکاری ها با استان سارتوف در بخش های فنی و دانشگاهی، بندری و بازرگانی است.
به گزارش ایرنا، هیات سیاسی و اقتصادی استان ساراتوف روسیه که به ایران سفر کرده است امروز با فعالان اقتصادی استان گلستان نیز دیدار و درباره گسترش همکاریهای دوجانبه تبادل نظر خواهد کرد.

کلیدواژه