سنبله 04, 1398 14:00 Asia/Kabul
  • سخنگوی دولت ایران: رژیم اسرائیل باید پیامد اقدامات تجاوزکارانه خود را بپذیرد

سخنگوی دولت ایران با محکوم کردن تجاوزهای رژیم اسرائیل به سوریه، لبنان و عراق تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید پیامد اقدامات تجاوزکارانه خود را بپذیرد.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران امروز(دوشنبه) در نشست خبری، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نباید از خویشتن داری مردم منطقه سوء استفاده کند، افزود: ایران از حق دفاع مشروع ملت های عراق، سوریه و لبنان حمایت می کند.

ربیعی هشدار «سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی را پیامی قاطع به متجاوزان دانست و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر، قوانین بین المللی را گستاخانه نقض کرده است.

سخنگوی دولت ایران درباره تجاوز پهپادی رژیم صهیونیستی به پایگاه های الحشد الشعبی عراق نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر کمکی به عراقی ها برای مقابله با تجاوزهای رژیم صهیونیستی دریغ نخواهد کرد.

ربیعی همچنین با اشاره به وضعیت نفتکش ایرانی "گریس 1" گفت: ایران، نفت این کشتی را فروخته است و اکنون صاحب و خریدار نفت خودش تصمیم می گیرد که مقصد محموله کجا باشد.

سخنگوی دولت ایران به سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران به فرانسه نیز اشاره کرد و افزود: سفر ظریف ربطی به اجلاس سران گروه هفت نداشت و به درخواست فرانسه انجام شد.

ربیعی تاکید کرد: هیچ تمایلی در ایران برای دیدار با مقام های آمریکایی وجود ندارد.

کلیدواژه