سنبله 07, 1398 08:50 Asia/Kabul
  • عراقچی: ایران با آمریکا مذاکره نمی‌کند

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد آمریکایی‌ها از مذاکرات ایران با اروپایی‌ها سوءاستفاده کنند.

"عباس عراقچی" چهارشنبه‌شب در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 21 شبکه اول صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، درباره فضاسازی‌های مطرح شده از سوی برخی مبنی بر دیدار رئیسان جمهوری ایران و آمریکا در آینده نزدیک تاکید کرد: ایران مذاکره‌ای با آمریکا ندارد. 

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با بیان اینکه هیچ کشوری در فشار حداکثری تَن به مذاکره نمی‌دهد، تصریح کرد: موضع ایران روشن است و اگر آمریکا تحریم‌ها ضد ایران را بردارد، امکان مذاکره در قالب گروه پنج به علاوه یک وجود دارد. 

عراقچی با تاکید بر اینکه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: حتی هنگامی که فرانسه از وزیر خارجه ایران دعوت کرد همزمان با اجلاس گروه هفت به فرانسه برود، شرط ایران این بود که هیچ مذاکره و ملاقاتی با طرف آمریکایی وجود نداشته باشد.  

این دیپلمات ارشد ایران گفت: مذاکرات ایران با اروپایی‌ها در جریان بوده و هدف از این مذاکرات و مطالبات ایران مشخص است. 

"محمود واعظی"، رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران در تهران با اشاره به پیشرفت مذاکرات بین ایران و فرانسه گفت: هفته آینده هیاتی اقتصادی از ایران به فرانسه اعزام خواهد شد تا درباره جزئیات مذاکرات صحبت کند.

کلیدواژه