ظریف: ملت ایران تسلیم فشارها نمی شود
(last modified Thu, 29 Aug 2019 05:07:03 GMT )
سنبله 07, 1398 09:37 Asia/Kabul
  • ظریف: ملت ایران تسلیم فشارها نمی شود

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی چین «سی سی تی وی» تاکید کرد: ملت ایران نه تنها تسلیم فشارها نمی شود بلکه با همه توان و اقتدار به سمت پیشرفت گام بر می دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «محمد جواد ظریف» روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته به پکن سفر کرده بود، با حضور در برنامه «دیده بان جهانی» شبکه خبر «سی سی تی وی»، درباره توافق بین المللی برجام گفت: ایران به دلیل رفتارها و عملکردهای طرف های دیگر بخصوص پس از خروج آمریکا از این توافق و تحمل یک سال فشار، برخی از تعهداتش را کاهش داده است.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ملت ایران تاکنون از منافع اقتصادی برجام منتفع نشده اند، تصریح کرد: ملت ایران به آینده بسیار خوشبین است و به بیگانگان وابسته نیست و به طور جدی برای پیشرفت تلاش می کند.

ظریف در ادامه به همکاری ایران با چین در موضوع «جاده راه ابریشم» اشاره کرد و گفت: راه ابریشم می تواند فرصت های زیادی برای کشورها ایجاد کند و باعث رشد اقتصادی، فقرزدایی، ایجاد تاسیسات زیربنایی و کاهش جرایم فرامرزی شود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین تنها راهکار حل بحران سوریه را گفت و گوهای سیاسی برشمرد و گفت: ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران، پایان درگیری ها و ریشه کن کردن تروریسم، همکاری خوبی با ارایه گفتگوهای سیاسی و پیشنهادهای سازنده داشته اند و در پنج سال گذشته این راهکار کاملا موفق بوده است.

کلیدواژه