سنبله 08, 1398 13:39 Asia/Kabul
  • خطیب جمعه تهران: اگر مقاوم باشیم، توطئه‌های دشمنان اثر نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر مقاوم باشیم و تقوا پیشه کنیم، توطئه‌های دشمنان اثر نمی‌کند، چرا که ملت ما در این 40 سال دیدند که توطئه‌ها، جنگ تحمیلی و کودتاها را خداوند خنثی کرد.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری "ایران پرس"؛ آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه عبادی ـ سیاسی این هفته تهران افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم ۷ توصیه دارند که توصیه دوم ایشان معنویت و اخلاق است. ایشان معنویت را به معنای برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص ایثار، توکل و ایمان بر خود و جامعه می‌دانند؛ یعنی خود، خدا باور شویم و جامعه خداباور شود این عنصر اصلی یک جامعه اسلامی است.

وی با برشمردن چهار جلوه از جلوه های خدا باوری از قرآن کریم تصریح کرد: با خدا باشید تا بن بست نداشته باشید؛ آنهایی بن بست دارند که با خدا قهر هستند و با او ارتباطی ندارند چه فرد و جامعه که خدا باور شد برای او بس است هر چند مشکل طبیعی زندگی است.

خاتمی بیان کرد: راه برون رفت از سوی خدا برای مومن ایجاد می‌شود؛ ابتدای انقلاب کسانی می‌گفتند انقلاب به بن بست رسیده که امام راحل فرمودند شما به بن بست رسیدید؛ انقلاب اسلامی به بن بست نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه شما یاد خدا باشید و خدا هم یار شما خواهد بود، گفت: این وعده خدا را باور کنید؛ اگر مقاوم باشید و خسته نشوید و تقوا پیشه کنید هیچ یک از توطئه‌های دشمنان اثر نمی‌کند، ملت بزرگ ما در این چهل سال این وعده را دیدند و لمس کردند که توطئه جنگ قومیت‌ها، جنگ تحمیلی، کودتاها، حمله آمریکا به طبس و ده‌ها کد دیگر را خداوند خنثی کرد.

خاتمی تصریح کرد: اگر خسته شدید و از اصول خود کوتاه آمدید مطمئن باشید آسیب می‌ببینید، اگر در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اداری و خانوادگی بی‌تقوایی کردید آسیب می‌بینید؛ اینها باورهای قرآنی است.

کلیدواژه