ایران بمباران بازداشتگاه اسیران در استان "ذمار" یمن را محکوم کرد
(last modified 1398-06-10T09:30:59+00:00 )
سنبله 10, 1398 14:00 Asia/Kabul
  • ایران بمباران بازداشتگاه اسیران در استان

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اقدام جنگنده های سعودی در بمباران بازداشتگاه نگهداری اسیران در استان "ذمار" یمن را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، محکوم کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز یکشنبه با بیان اینکه، بازداشتگاه اسیران استان "ذمار" مورد شناسایی جمعیت صلیب سرخ قرار گرفته بود و نمایندگان آن جمعیت نیز چند بار از آن مکان بازدید کرده بودند، افزود: بمباران بازداشتگاه اسیران جدیدترین جنایت جنگی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن است و صفحه دیگری بر جنایات متجاوزان می افزاید.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با ابراز تاسف از جنایت جدید عربستان سعودی در یمن تصریح کرد: این جنایات با سلاح‌های آمریکایی و بعضی کشورهای غربی توسط متجاوزان نظامی به یمن صورت می گیرد و مطمئنا مردم یمن این کشورها را شریک و پاسخگوی این جنایات می‌دانند.
براساس این گزارش، جنگنده های ائتلاف سعودی شنبه شب مختلف استان "ذمار"  از جمله بازداشتگاه اسیران مورد شناسایی جمعیت صلیب سرخ را بمباران کردند که بنابر اعلام مقامات یمنی دستکم 50 نفر از اسیران کشته و حدود 100 نفر زخمی شدند.

کلیدواژه