سنبله 11, 1398 11:17 Asia/Kabul
  •  موسوی: گام سوم کاهش تعهدات ایران‌ آماده اجراست

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران طراحی شده و آماده اجراست،‌ تاکید کرد: اگر تلاش‌های دیپلماتیک به نتیجه مطلوب برسد این گام‌ها قابل بازگشت است.

«سید عباس موسوی» درباره اجرای گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام گفت: همزمان با فرصتی که جمهوری اسلامی ایران به دیپلماسی، تعامل و گفت و گو داده است و در راستای اجرای تعهدات طرف‌های مقابل و باقی مانده در برجام، گام سوم کاهش تعهدات ایران طراحی و آماده اجرا شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تماس‌های تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه و سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به فرانسه را از جمله اقدامات دیپلماتیک ایران برای حفظ برجام عنوان کرد و گفت: با وجود همه این اقدامات دیپلماتیک، جمهوری اسلامی خود را آماده کرده است که در صورت نتیجه نداشتن این تلاش‌ها و نبود اراده لازم در طرف‌های اروپایی، گام سوم خود را عملی کند.

موسوی تاکید کرد: گام سوم طراحی و آماده شده و از گام‌های اول و دوم محکم‌تر خواهد بود تا توازنی بین حقوق و تکالیف جمهوری اسلامی ایران در برجام به وجود آورد.

ایران 8 مه 2019، بخشی از تعهدات خود را با استناد به بندهای 26 و 36 توافقنامه برجام تعلیق کرد. ایران هفتم ژوئیه نیز فرایند عبور از سطح غنی سازی 3.67 درصد را آغاز کرد.

ایران همچنین اعلام کرد، در صورت ادامه بی‌ تحرکی برجامی اروپایی‌ها، از 6 سپتامبر گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود را اجرا می کند.

کلیدواژه