سنبله 12, 1398 13:06 Asia/Kabul
  • اردکانیان: پیوستن ایران به اوراسیا به جهش صادرات غیرنفتی منجر می شود

«رضا اردکانیان» وزیر نیروی ایران در دیدار با «تیگران سرکیسیان» دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکیدکرد که پیوستن ایران به این اتحادیه منجر به جهش در صادرات غیرنفتی ایران خواهد شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، «رضا اردکانیان» در این دیدار با دعوت از دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای سفر به تهران، گفت: این سفر فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی عمومی و همگانی قرارداد موقت تجارت آزاد میان ایران و اوراسیا خواهد بود.
سرکیسیان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از اتمام فرایند قانونی داخلی ایران به منظور پیوستن این کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: این اتفاق یک رویداد بسیار مهم در روابط ایران و اتحادیه اوراسیا خواهد بود و منجر به توسعه حجم مبادلات تجاری طرفین خواهد شد.
دبیرکل اتحادیه اقتصادی اوراسیا با دعوت از تجار و فعالان بخش خصوصی ایران برای حضور فعال‌تر در هفته اوراسیا، ادامه داد: این همایش که ۲۵ تا ۲۷ سپتامبر به میزبانی شهر بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد فرصت مناسبی است تا هیات تجاری ایران بتواند ضمن شناسایی شرکای تجاری خود، ارتباطات گسترده‌تری را در آینده با تجار کشورهای عضو این اتحادیه اقتصادی برقرار کنند.

 

کلیدواژه