سنبله 13, 1398 09:25 Asia/Kabul
  • عراقچی: ایران درباره برجام مذاکره مجدد نمی‌کند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: از نظر تهران هیچ مذاکره مجددی در خصوص برجام صورت نخواهد گرفت اما اجرای مطلوب برجام می‌تواند موضوع گفت‌وگوها باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که پس از مذاکرات روز دوشنبه در پاریس هم اکنون در اسلوونی به سر می‌برد، در پاسخ به خبرنگاران گفت: محور مذاکرات با فرانسه در خصوص نحوه تامین مطالبه جمهوری اسلامی ایران در خصوص فروش نفت و نحوه تامین درآمدهای حاصله است.  

عراقچی افزود: جمهوری اسلامی ایران در صورتی به اجرای کامل برجام بر می‌گردد که قادر به فروش نفت خود و دسترسی به عواید آن به صورت کاملا قابل استفاده و بدون هرگونه محدودیتی باشد و ابتکار فرانسه دقیقا در همین راستا است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه اروپا می‌بایست از ایران نفت خریداری کند و یا معادل فروش نفت را به صورت خط اعتباری، در اختیار ایران قرار دهد، تصریح کرد:  میزان این خط اعتباری حدود 15 میلیارد دلار برای مدت چهار ماه یعنی تا پایان سال میلادی است.

عراقچی افزود: بعد از دریافت 15 میلیارد دلار، جمهوری اسلامی ایران آمادگی گفت وگو با کشورهای 1+4 را دارد اما واقعیت آن است که هنوز در خصوص دستور کار این گفت وگوها اختلاف نظرهای جدی بین طرفین وجود دارد.

معاون وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به هیچ عنوان در رابطه با خطوط قرمز خود با کسی مذاکره نخواهد کرد، افزود: اگر طرف‌ اروپایی قادر به ایفای تعهداتش در برجام نباشند، تهران گام سوم کاهش تعهداتش را 6 سپتامبر برمی‌دارد.

 

کلیدواژه