سنبله 15, 1398 10:40 Asia/Kabul
  •  گوترش آثار منفی تحریم بر مردم ایران را تایید کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران تایید کرد تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر مردم ایران و همچنین خدمات بشردوستانه در ایران تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش ایرنا، "آنتونیو گوترش" در این گزارش با بیان اینکه آمریکا از 14 عقرب 1397 تاکنون تحریم هایی را علیه 700 فرد، سازمان و شرکت هواپیمایی و کشتیرانی مرتبط با ایران اعمال کرده است خاطرنشان کرد این تحریم ها اثرات منفی بر وضعیت حقوق بشر در ایران  اعم از بهره‌مندی از حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گذاشته است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد، تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران باعث ایجاد مشکلاتی در خدمات‌رسانی ایران به پناهندگان شده است.

گوترش به ابراز نگرانی نهادهای حقوق بشری در خصوص احتمال کمبود دارو، تجهیزات و لوازم پزشکی در ایران به دلیل تحریم های غیرقانونی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: کمبود دارو، تجهیزات و لوازم پزشکی در ایران می تواند بر وضعیت سلامت شهروندان ایرانی و همچنین پناهندگان حاضر در ایران تاثیر منفی بگذارد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا سه شنبه 18 ثور 1397 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

 

 

کلیدواژه