سنبله 15, 1398 10:52 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع آمریکا: برنامه‌ ای برای توقیف نفتکش ایران نداریم

پس از شکست تلاش های آمریکا برای مقابله با حرکت نفتکش «آدریان‌‌ دریا»، وزیر دفاع این کشور ادعا کرد واشنگتن طرحی برای توقیف این نفتکش ایرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "مارک اسپر"، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران در لندن با استقبال از پیشنهادهای فرانسه و سایر کشورها برای گفتگو با ایران گفت: «نظر شخصی من این است که اگر فرانسه و دیگران بتوانند ایران را برای گفتگو پای میز مذاکره بیاورند، اقدام خوبی خواهد بود؛ البته متولی این ماجرا من نیستم بلکه وزارت امور خارجه است.»

"اسپر" در پاسخ به سوالی درباره این که آیا آمریکا برنامه‌ ای برای توقیف نفتکش "آدریان دریا" دارد، گفت: «ما درباره برنامه‌ هایمان صحبت نمی‌ کنیم ولی در حال حاضر هیچ برنامه‌ ای روی میز من برای چنین اقدامی وجود ندارد.»

در همین حال، وزارت خزانه‌ داری آمریکا بامداد امروز جمعه اعلام کرد ارائه هر گونه خدمات به کشتی "آدریان دریا" از جمله سوخت‌ رسانی به این کشتی، طرف ارائه‌ کننده خدمات را در معرض تحریم آمریکا قرار می‌ دهد. 

دولت آمریکا روز پنجشنبه نیز تأیید کرد که قصد داشته است با پیشنهاد پرداخت چندین میلیون دلاری به ناخدای هندی این نفتکش، آن را توقیف کند. 

وزارت خزانه‌ داری آمریکا نیز 9 سنبله خبر داد که نفتکش آدریان دریا و کاپیتان آن را به دلیل حمل بیش از دو میلیون بشکه نفت به نفع ایران، تحریم کرده است.

نفتکش آدریان دریا که حدود یک ماه و نیم پیش به دست نظامیان بریتانیایی در جبل‌الطارق توقیف شده بود، 15 اوت با حکم دادگاه عالی این منطقه آزاد شد و حرکت خود را از سر گرفت.

 

کلیدواژه