خطیب نماز جمعه تهران: کاهش تعهدات برجامی ایران، پاسخی به وعده های پوچ غربی هاست
(last modified 1398-06-15T09:59:38+00:00 )
سنبله 15, 1398 14:29 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: کاهش تعهدات برجامی ایران، پاسخی به وعده های پوچ غربی هاست

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: این اقدام ایران، پاسخی به وعده های پوچ غربی ها در اجرای تعهدات برجامی شان است.

حجت الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» در خطبه های نماز جمعه تهران، با تاکید بر لزوم عمل اروپائی ها به تعهدات برجامی خود افزود: ایران در صورت پایبند نبودن اروپائی ها به تعهدات برجامی، به کاهش تعهدات خود ادامه می دهد.
نمازگزاران تهرانی پس از این سخنان، با سردادن شعارهایی حمایت خود را از کاهش تعهدات برجامی ایران اعلام کردند.
حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری همچنین با بیان اینکه آمریکا دچار افول شده است، تصریح کرد: شکست آمریکا در منطقه غرب آسیا از جمله در کشورهای سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین، افزایش بدهی به 20 هزار میلیارد دلار، افزایش اعتیاد، بی خانمانی، گرسنگی، فاصله طبقاتی در آمریکا، از دلایل افول این کشور است.
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: آمریکا توان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را از دست داده است و جهان به عصر پسا آمریکا فکر می کند.
حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران، افول آمریکا را تسریع کرد، گفت: شکل گیری جبهه مقاومت، سبب کاهش نفوذ منطقه ای آمریکا شده است.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به تحولات یمن گفت:ائتلاف متجاوز سعودی در باتلاق یمن گرفتار شده اند و به دنبال راهی برای فرار از این بحران هستند.

 

کلیدواژه