سنبله 17, 1398 14:03 Asia/Kabul
  • خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان ایران

دو موکب سلامت با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی در استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران راه‌اندازی شد.

«محمد هاشمی شهری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه در ایام اربعین سال گذشته، 45 هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان وارد ایران شدند، افزود: در 6 ماه گذشته نیز تاکنون 55 هزار پاکستانی از مرز میرجاوه وارد ایران شدند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 100 هزار نفر برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تمام زائرانی که از مرز میرجاوه وارد ایران می‌شوند، در مقابل فلج اطفال واکسینه شده و برخی نیز از نظر ابتلاء به بیماری‌هایی مانند مالاریا و التور El Tor معاینه شده و در صورت ابتلاء، پیش از ورود به ایران تحت درمان قرار می‌گیرند.

استان سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق است. مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به روی زائران پاکستانی برای رسیدن به کربلا معلی باز شده است.

20 صفر 1441 هجری قمری (19 اکتبر 2019)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است؛ میلیون‌ها زائر از سراسر جهان در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد  شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

براساس آمار رسمی منابع عراقی حدود 14 میلیون زائر در پیاده روی زیارت اربعین سال گذشته شرکت کردند.

کلیدواژه