سنبله 18, 1398 10:38 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: آژانس نهاد وابسته به دولت آمریکا نیست

برون مرزی - سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نهاد وابسته به دولت آمریکا نیست که مشاور امنیت ملی آمریکا دستور کار مقامات آن را تعیین کند.

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر، در واکنش به ادعای «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، نوشت: سفر سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران هیچ دستور کار خاصی، آنگونه که بولتون آرزو می‌کرد، نداشت؛ در این بازدید، همکاری‌ها در سه حوزه راستی آزمایی برجام، پروتکل الحاقی و موافقت نامه جامع پادمان، مرور شد.  
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با رد هرگونه ادعایی درخصوص فعالیت‌های پنهانی هسته‌ای ایران، تاکید کرد: تلاش برای ایجاد اخلال و انحراف در همکاری‌های سازنده و فعالانه ایران با آژانس و اعمال فشارهای نابجا به این نهاد بین المللی، کاملاً مخرب است.
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه مدعی شد: سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حالی به ایران می‌رود که به تازگی آژانس، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مطلع کرده که احتمال دارد تهران مواد و یا فعالیت‌های هسته‌ای پنهانی داشته باشد.
«کرنل فروتا» Cornel Feruta سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته (یکشنبه) در سفری یک روزه به تهران، با «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی و «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران دیدار و بر تداوم همکاری‌های این نهاد با ایران تاکید کرد.

کلیدواژه