تاکید سرپرست موقت آژانس بر ادامه نظارت بر تعهدات برجامی ایران
(last modified 1398-06-18T12:58:37+00:00 )
سنبله 18, 1398 17:28 Asia/Kabul
  •  تاکید سرپرست موقت آژانس بر ادامه نظارت بر تعهدات برجامی ایران

سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد روند راستی‌ آزمایی تعهدات برجامی ایران ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «کورنل فروتا» ، امروز دوشنبه در بیانیه ای که ابتدای نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین قرائت کرد، با اشاره به گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی تاکید کرد که در سفر به تهران از اقدامات هسته ای جدید ایران مطلع شده است.

فروتا گفت که در این سفر طی گفتگو با مقام های ایران دیدار خواستار آن شده است که تهران به سؤالات آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه همکاری‌ های پادمانی پاسخ دهد.

به دنبال عهدشکنی آمریکا با خروج از برجام و بدعهدی اروپایی ها در عمل به این توافق، جمهوری اسلامی ایران از روز جمعه گام سوم کاهش تعهدات هسته ای خود را ذیل برجام و با استناد به بندهای 26 و 35 این توافقنامه آغاز کرد.

این گام شامل چهار اقدام در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته ای و به کارگیری نسل جدید سانتریفیوژها است که با اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود. 

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که بازرسان این نهاد در ایران هستند و از توسعه و تحقیقات سانتریفیوژها در این کشور آگاهی دارند. 

«کورنل فروتا» سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی  روز یکشنبه در سفر به تهران ضمن حضور در سازمان انرژی اتمی ایران با «علی‌اکبر صالحی» رئیس این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

 

کلیدواژه