سنبله 19, 1398 08:21 Asia/Kabul
  •  تمجید آژانس بین المللی انرژی اتمی از رویکرد ایران

سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی از مقام‌ های ایرانی به دلیل اتخاذ رویکرد مناسب در گفت‌ وگو با این نهاد تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «کورنل فروتا» Cornel Feruta، سرپرست موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه پس از نشست شورای حکام آژانس در وین، پایتخت اتریش گفت که در سفرش به تهران، بحث‌های پرمحتوایی با مقام های ایرانی داشته  است.

فروتا ضمن تشکر از علی‌ اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: فضای گفتگوها در تهران نشان داد که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌ توانند، تمام موضوعات را طرح و در برخی موارد نیز بر لزوم افزایش و تسریع همکاری ها تاکید کنند.

وی با بیان این که آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال حاضر مستحکم‌ ترین ساز و کار راستی‌ آزمایی را در ایران دارد، تاکید کرد: این که تهران باید همکاری‌ های مربوط به تعهدات برجامی خود را انجام دهد، بدین معنی نیست که تا کنون این همکاری وجود نداشته است. 

فروتا امروز دوشنبه در آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین طی بیانیه ای با اشاره به گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی خود اعلام کرد بازرسان این نهاد در ایران هستند و از توسعه و تحقیقات سانتریفیوژها در این کشور آگاهی دارند. 

فروتا روز یکشنبه در سفر به تهران ضمن حضور در سازمان انرژی اتمی ایران با «علی‌ اکبر صالحی» رئیس این سازمان و نیز «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

 

کلیدواژه