سنبله 19, 1398 08:24 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی با حضور رهبر معظم انقلاب

مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش یکشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که جمعی از مسئولان و هزاران نفر از مردم عزادار حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تحلیل انگیزه‌های مخالفان حرکت امام حسین علیه‌السلام و پاسخ امام ع به آنها، گفت: گروهی از مخالفان حرکت حضرت سیدالشهدا، مزدوران حکومت بودند که با پاسخ قاطع و شجاعانه امام روبرو شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گروه دیگر از مخالفان حرکت حضرت اباعبدالله الحسین ع را عافیت‌طلبان خواند و خاطرنشان کرد: سومین گروه مخالفان حرکت حضرت سیدالشهدا ع، خواص بودند و اگرچه سابقه جهاد داشتند اما قدرت تحلیل نداشتند که امام ع در مقابل آنها، با اقناع و استدلال برخورد کردند.

سخنران مراسم، با تأکید بر لزوم تسلیم در برابر امام حق به عنوان رمز فلاح و رستگاری، افزود: قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بر اساس فرمان خداوند بود و همه اصحاب و یاران ایشان در کربلا امام‌شناس و تسلیم حق بودند.

در این مراسم همچنین آقایان آتشکار و محمدرضا طاهری به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اهل بیت آن حضرت پرداختند.

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، امام سوم شیعیان جهان از شب هفتم تا شب دوازدهم محرم 1441 هجری قمری (15 تا 20 سنبله 1398) به مدت 6 شب در حسینیه‌ امام خمینی‌ (ره) تهران برگزار می‌شود.

امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند.

 

کلیدواژه