سنبله 21, 1398 11:40 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود به دانشگاه دفاع ملی چین

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از آمادگی دانشگاه دفاع ملی ایران برای انتقال تجربیات خود به دانشگاه دفاع ملی چین در راستای تقویت روابط دفاعی با این کشور خبر داد.

سردار سرلشکر«محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز پنجشنبه در دیدار «وو جیمینگ» رئیس دانشگاه عالی دفاع چین در پکن، با بیان اینکه جهانِ در حال تحول، چالش‌های مختلفی را پیش روی کشورها قرار داده است، تصریح کرد: دانشگاه، بهترین گزینه برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه است.
رئیس دانشگاه دفاع ملی چین هم با تاکید بر اینکه روابط دو جانبه ایران و چین موجب صلح و ثبات منطقه می‌شود، افزود: با توسعه و تقویت روابط سیاسی دو کشور، روابط نیروهای مسلح چین و ایران هم به صورت مناسبی توسعه یافته است. 
رئیس دانشگاه دفاع ملی چین همچنین بر توسعه روابط  دانشگاهی با ایران تاکید کرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه نیز با ژنرال «لی شو چنگ» General Li Zuocheng رئیس ستاد مشترک ارتش چین و «شو چیلیانک» معاون کمیسیون نظامی چین دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار با مقامات عالی رتبه نظامی چین، بررسی تحولات منطقه، تعمیق روابط دو جانبه دفاعی و گسترش همکاری‌ها از مهمترین اهداف سفر سرلشکر باقری به چین اعلام شده است.
تشکیل کمیسیون مشترک نظامی ایران و چین و بازدید از مراکز صنعتی و علمی و سخنرانی برای نخبگان علمی و نظامی در دانشگاه عالی دفاع ملی چین از دیگر برنامه‌های سرلشکر باقری در این سفر سه روزه است.

کلیدواژه