سنبله 23, 1398 14:00 Asia/Kabul
  • زنگنه: آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را صفر کند

وزیر نفت ایران با اشاره به تهدیدهای آمریکا و فشار به دیگر کشورها درباره خرید نفت ایران گفت: آمریکا نتواست صادرات نفت ایران را صفر کند.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران روز شنبه در حاشیه امضای قرارداد توسعه میدان گازی بلال(بخش شرقی میدان گازی پارس جنوبی) با دو شرکت ایرانی در تهران افزود: تحریم‌های آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند.

زنگنه با اشاره به اینکه تمام سکوهای 27 فاز پارس جنوبی تا پایان امسال نصب می‌شود تصریح کرد: با وجود شدیدترین تحریم‌ها، ایران در پارس جنوبی نه تنها از طرف مقابل عقب نیست بلکه در تولید روزانه جلوتر هم است.

وزیر نفت ایران با بیان اینکه موضوع خط اعتبار 15 میلیارد دلاری اروپا به معنای کاهش تحریم‌ها نیست تاکید کرد: از نظر صنعت نفت، کاهش تحریم‌ها به معنای فروش نفت خواهد بود.

زنگنه درباره قرارداد توسعه میدان گازی بلال با دو شرکت ایرانی نیز اظهار کرد: مدت این قرارداد 34 ماهه است و هزینه انجام شده برای آن نیز ۴۴۰ میلیون دلار است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، 18 ثور 1397 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

 

کلیدواژه