سنبله 24, 1398 11:58 Asia/Kabul
  •  موسوی: فشار حداکثری آمریکا به دروغ حداکثری گرایش یافته است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعای ضدایرانی مقام های آمریکایی گفت: فشار حداکثری آمریکا به دروغ حداکثری گرایش یافته است.

در پی حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان، «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا روز شنبه در ادعایی تازه ایران را مسئول این حمله دانست.
«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه با بیان اینکه اتهام زنی ها و اظهارنظرهای کور و بی حاصل مقامات آمریکایی در چارچوب دیپلماتیک غیر قابل درک و بی معنی است، افزود: در روابط بین المللی حتی خصومت ورزی هم دارای حداقلی از باور پذیری و چارچوبهای منطقی است که مقامات آمریکا این اصول حداقلی را نیز نمی دانند.
موسوی تصریح کرد: اینگونه اظهارنظرها و اقدامات بیشتر شبیه برنامه ریزی سازمانهای مخفی و اطلاعاتی برای تخریب وجهه کشوری به منظور زمینه سازی برای اقداماتی در آینده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه حدود پنج سال است، ائتلاف سعودی با تجاوزهای مکرر به یمن و ارتکاب انواع جنایات جنگی، آتش جنگ را در منطقه شعله ور نگاه داشته است،افزود: یمنی ها نشان داده اند که در برابر جنگ و تجاوز ایستادگی می کنند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران  تنها راه حل ایجاد آرامش در منطقه و پایان دادن به بحران بی حاصل در یمن را توقف حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی، قطع کمک های سیاسی و تسلیحاتی کشورهای غربی به متجاوزان و تلاش برای یافتن راه حل های سیاسی دانست.

 

کلیدواژه