روحانی: مقاومت ملت‌های منطقه، شعله ای خاموش‌نشدنی است
(last modified 1398-06-27T08:12:26+00:00 )
سنبله 27, 1398 12:42 Asia/Kabul
  • روحانی: مقاومت ملت‌های منطقه، شعله ای خاموش‌نشدنی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، مقاومت ملت‌های بیدار و هوشیار منطقه را شعله خاموش‌نشدنی دانست و  تاکید کرد: دشمنان منطقه باید از پاسخ هشدارآمیز یمنی ها درس بگیرند و آتش جنگ در منطقه را خاموش کنند.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت افزود: بدخواهان مردم منطقه به جای اینکه به توانمندی های حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق و مردم سوریه و یمن اذعان کنند، به دنبال اتهام زنی هستند.
روحانی خطاب به بدخواهان مردم منطقه گفت: به جای اتهام زنی، قدرت ملت‌ها را باور کنید و بدانید هیچ دولتی در کار نیست و ملت‌ها به پا خاسته‌اند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به کشتار مردم بی‌گناه یمن و بمباران بیمارستان‌ها، خانه‌ها و مدارس این کشور افزود: مردم بزرگ، هوشیار و بیدار یمن آغازگر درگیری‌ها نبودند، بلکه عربستان، امارات، آمریکایی‌ها، برخی کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی بودند که در منطقه جنگ را به راه انداخته و یمن را ویران کرده‌اند.
روحانی با تأکید بر اینکه ایران هرگز خواهان درگیری در منطقه نیست، تصریح کرد: ایران همانطور که با همه همسایگان خود در شمال، شرق و غرب، روابطی دوستانه، برادرانه و صمیمی دارد، خواهان روابط دوستانه با همسایگان جنوبی خود نیز است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه روابط بانکی ایران با برخی کشورها بدون استفاده از سوئیفت انجام می‌شود گفت: برقراری روابط تجاری و اقتصادی ایران با استفاده از پول ملی با ترکیه و روسیه و دیگر کشورها مانند عراق می‌تواند بسیاری از ‏مشکلات را در توسعه مناسبات از میان بردارد.‏
رئیس قوه مجریه ایران با تاکید بر اینکه امروز در سطح جهان مبارزه جدی با دلار در حال شکل‌گیری است،افزود:با ادامه این روند، سلطه آمریکا بر بازارهای پولی و مالی جهانی و سیستم‌های بانکی تضعیف شده و از بین خواهد رفت.

کلیدواژه