شمخانی: بدون رفع ریشه‌های بحران در منطقه نمی‌توان به کاهش تنش‌ها امیدوار بود
(last modified 1398-06-27T11:19:34+00:00 )
سنبله 27, 1398 15:49 Asia/Kabul
  •  شمخانی: بدون رفع ریشه‌های بحران در منطقه نمی‌توان به کاهش تنش‌ها امیدوار بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: بدون رفع ریشه‌های بحران در منطقه نمی‌توان به کاهش تنش‌ها امیدوار بود.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه بحران یمن هیچگونه راه حل نظامی ندارد، افزود: پایان دادن به ریشه های بحران موجود، نیازمند اراده منطقه ای و بین المللی بوده و ایران بارها برای کمک به کاهش تنش و پایان جنگ و خونریزی دریمن با طرفهای مختلف بویژه چهار کشور اروپایی مذاکره و همکاری کرده است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: باید طرفهای اثر گذار از جمله سازمان ملل متحد علاوه بر تحت فشار گذاردن عربستان سعودی برای حل ریشه ای بحران یمن، از مجموعه ظرفیت های خود نیز برای جلوگیری از تداوم تجاوز عربستان به یمن و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع استفاده کنند.
شمخانی همچنین با بیان اینکه دفاع همه جانبه مردم یمن در برابر تجاوز خارجی حق طبیعی، مشروع و قانونی آنها است،افزود: سلاح‌های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می شود و منتسب نمودن آن به کشورهای دیگر، فرار به جلو است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به اتهام زنی دشمنان به ایران درباره تحولات یمن تاکید کرد: ایران با آمادگی کامل به هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی پاسخ قاطع خواهد داد.

 

کلیدواژه