سنبله 27, 1398 16:01 Asia/Kabul
  • واکنش وزیر دفاع ایران به ادعای نقش ایران در حمله به آرامکو

وزیر دفاع ایران با رد اتهام‌زنی مقامات آمریکا مبنی بر نقش داشتن ایران در حملات به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان تاکید کرد: هیچ شاهد، مدرک و قرینه‌ای در این زمینه ارائه نشده و این صرفا یک ادعا است.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع ایران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره حملات نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو گفت: یک درگیری بین عربستان و یمن اتفاق افتاده است و یمنی‌ها پاسخ جنایات عربستان را دادند.
سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ادعاها و اتهامات ضدایرانی به جایی نخواهد رسید، تصریح کرد: عربستان و رژیم صهیونیستی از ابتدا به دنبال آن بودند پای آمریکایی‌ها را به درگیری در این منطقه بکشانند و از هر حادثه جنگی بین عربستان و یمن، همین منطق را دنبال می‌کنند.
وزیر دفاع ایران با بیان اینکه همه می‌دانند جمهوری اسلامی کاملاً از صلح و امنیت منطقه مراقبت می‌کند، تاکید کرد: این کار با اقتدار تمام انجام می‌شود و اگر تهدیدی ضد ایران مطرح شود، جمهوری اسلامی مانند سرنگون پهپاد آمریکایی، قاطعانه به آن پاسخ می دهد.
 یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز شنبه در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو"  را هدف قرار داد.
پس از این عملیات، «یحیی السریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن  در بیانیه ای اعلام کرد، عملیات مذکور در چارچوب حق طبیعی و مشروع یمنی ها در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفته است.
آمریکایی ها اما با تکرار ادعا‌های بی‌اساس ضد ایران، مدعی شده‌اند تهران پشت عملیات پهپادی یمنی ها علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی بوده است.

 

کلیدواژه