سنبله 28, 1398 09:49 Asia/Kabul
  • غریب آبادی: ایران منشاء امنیت و ثبات در منطقه است

نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین روز چهارشنبه با محکوم کردن ادعاهای بی اساس رژیم صهیونیستی و امارات علیه جمهوری اسلامی در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد، ایران به طور شفاف نشان داده که منشا اصلی امنیت و ثبات در منطقه است.

به گزارش ایرنا؛ "کاظم غریب آبادی" در این نشست خاطرنشان کرد، رژیم صهیونیستی با داشتن سابقه دیرینه در سیاست های فرصت طلبانه جهت انحراف توجهات از رفتارهای وحشیانه و غیرانسانی خود علیه مردم فلسطین و دیگر کشورهای خاورمیانه، یکی از منابع اصلی بحران، بی ثباتی، رنج و خشم در تاریخ اخیر این منطقه بوده است.

"غریب آبادی" افزود: بسیار مضحک است رژیمی که تمامی معاهدات عدم اشاعه و خلع سلاحی را نادیده گرفته و همه انواع سلاح های کشتار جمعی را تولید کرده، به طور بی شرمانه ای یک کشور عضو "ان.پی.تی" را که مواد و تاسیسات هسته ای اش تحت پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می باشد، موعظه می کند.

نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه علیرغم حمایت جامعه بین الملل از برجام، رژیم صهیونیستی و متحدانش، اقدامات خرابکارانه گسترده ای را جهت تضعیف این دستاورد انجام داده اند، گفت: ایران امیدوار است چنین تلاش های ناامید کننده ای سبب انحراف توجهات بین المللی از جرائم و جنایات رژیم اسرائیل و برنامه سلاح های هسته ای این رژیم نشود.

"غریب آبادی" تاکید کرد، اسرائیل باید سلاح های هسته ای خود را رها کند و بدون هیچ تاخیر یا پیش شرطی به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای "ان پی تی" NPT پیوسته و همه تاسیسات هسته ای خود را تحت پادمان های کامل آژانس قرار دهد.

کلیدواژه