سنبله 28, 1398 14:44 Asia/Kabul
  • موضعگیری های ضد ایرانی وزیر امورخارجه فرانسه

وزیر امور خارجه فرانسه با تکرار ادعاهای پیشین درباره برجام، و بدون اشاره به بدعهدی های متحدین اروپایی کاخ سفید در قبال توافق هسته ای خواستار توقف روند کاهش تعهدات برجامی ایران شد.

به گزارش رویترز، «ژانایو لو دریان»   وزیر امور خارجه فرانسه امروز (پنج شنبه) ادعا کرد: ایران باید به صورت کامل به  برجام  پایبند باشد.

لودریان، همچنین  درباره حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان "آرامکو" نیز مدعی شد: ادعای انصارالله یمن در برعهده گرفتن این حمله، فاقد اعتبار لازم است.

جمهوری اسلامی ایران 8 مه 2019، یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و پس از اثبات ناکارآمدی راهکارهای پیشنهادی اروپا برای جبران تبعات اقتصادی خروج آمریکا از این توافق هسته‌ ای، اعلام کرد، بخشی از تعهدات برجامی خود را بر اساس بندهای 26 و 36 این توافق معلق می‌ کند.

ایران، تاکنون در 3 گام از تعهدات برجامی‌ اش کاسته است.

ایران با تاکید بر ادامه کاهش تعهدات برجامی خود تصریح کرده است این اقدامات در صورتی که شرکای برجام، گام‌ های لازم را برای ایفای تعهدات خود بردارند، به سرعت قابل بازگشت هستند.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن،  روز شنبه 14 سپتامبر در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو" را هدف قرار داد که منجر به ایجاد اختلال در تولید نفت ریاض شد.

کلیدواژه