سنبله 29, 1398 11:30 Asia/Kabul
  • غریب‌آبادی: اسرائیل مانع تحقق خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای است

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به حمایت کامل ایران از ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای، رژیم اسرائیل را مهم‌ترین مانع تحقق این هدف دانست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «کاظم غریب‌آبادی» در شصت و سومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با موضوع «قابلیت‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل و منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای» از جامعه بین‌المللی خواست، فشار مداومی را بر رژیم اسرائیل جهت پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان.پی.تی) تحمیل کند.

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با تاکید بر اینکه فعالیت‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل، تهدیدی برای منطقه و جهان است، از کوتاهی‌های صورت گرفته در این خصوص ابراز نگرانی کرد.

غریب‌آبادی افزود: مایه تاسف است که رژیم اسرائیل که عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیست، به پشتوانه حمایت نظامی و سیاسی برخی کشورهای خاص، با گستاخی به اجرای برنامه نظامی زیرزمینی هسته‌ای خود ادامه می دهد.

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با یادآوری اینکه همه کشورهای خاورمیانه به غیر از رژیم صهیونیستی عضو ان.پی.تی بوده و در حال انجام تعهدات خود هستند، افزود: نادیده گرفتن حقایق میدانی در خاورمیانه نه به مصلحت منطقه و نه جامعه بین‌المللی است.

غریب‌آبادی تاکید کرد: حضور خطرناک و مداوم تاسیسات هسته‌ای غیرایمن رژیم اسرائیل نبایستی دیگر تحمل گردد و نخستین گام در این جهت، بایستی ممنوعیت کامل و جامع ارسال همه تجهیزات، اطلاعات، مواد و تاسیسات مرتبط هسته‌ای در این خصوص باشد.

کلیدواژه