تاکید سفیر ایران در لبنان بر لزوم وحدت فلسطینی ها برای مقابله با رژیم صهیونیستی
(last modified 1398-06-29T07:13:10+00:00 )
سنبله 29, 1398 11:43 Asia/Kabul
  • تاکید سفیر ایران در لبنان بر لزوم وحدت فلسطینی ها برای مقابله با رژیم صهیونیستی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بر لزوم وحدت فلسطینی ها برای مقابله با اشغالگری و توطئه های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، "محمد جلال فیروزنیا" ر دیدار "احمد عبدالهادی" مسئول دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان با اشاره به طرح آمریکایی "معامله قرن" ضد فلسطینیان بر لزوم وحدت همه گروه های فلسطینی برای دفاع از حقوق خودشان  تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، تقویت مراودات بین کشورهای اسلامی و سایر حامیان آرمان فلسطین را موجب ناکام ماندن اهداف دشمنان در فلسطین دانست و گفت: تقویت محور مقاومت محاسبات آمریکایی ها را  در عرصه های مختلف  به هم زده است.

"احمد عبدالهادی" مسئول دفتر جنبش حماس در لبنان هم با اشاره به طرح آمریکایی "معامله قرن" گفت: هدف اصلی این طرح قربانی کردن حقوق ملت فلسطین و پایان دادن به آرمان این ملت است.

عبدالهادی همچنین افزود: هدف از طرح آمریکایی  معامله قرن تامین منافع رژیم صهیونیستی و هموار کردن زمینه  اشغال باقیمانده سرزمین فلسطین خصوصا قدس شریف و کرانه باختری رود اردن است.

"معامله قرن"، طرح جدیدی از سوی دولت آمریکا است که در پی از بین بردن حقوق مردم فلسطین است؛ این طرح با همکاری و موافقت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان تهیه شده است.

براساس طرح آمریکایی "معامله قرن"، قدس شریف به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود؛ آوارگان فلسطینی در دیگر کشورها، حق بازگشت نخواهند داشت و فلسطین تنها مالکیت اراضی باقی مانده کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را خواهد داشت. 

در چارچوب طرح "معامله قرن"، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا دسامبر2017 شهر اشغالی‌ قدس را به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل معرفی کرد و از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس خبر داد. دولت آمریکا می 2018 این تصمیم را عملی کرد.

قدس از سال 1967 در اشغال رژیم صهیونیستی است.

کلیدواژه