سنبله 30, 1398 08:08 Asia/Kabul
  • ظریف : تحریم بانک مرکزی ایران نشان دهنده استیصال آمریکاست

وزیر امور خارجه ایران، تحریم مجدد بانک مرکزی جمهوری اسلامی از سوی آمریکا را نشان دهنده استیصال این کشور دانست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد، تحریم‌هایی را ضد بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ایران وضع کرده است.
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه جمعه در بدو ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تحریم مجدد بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا، نقض تمام تعهدات بین المللی در مصونیت بانک های مرکزی است، فزود: آمریکا وقتی یک موسسه را چند بار با عناوین مختلف تحریم می کند، نشان دهنده آن است که سیاست فشار حداکثری آنان شکست خورده است.
ظریف تصریح کرد: آمریکا با تحریم مجدد بانک مرکزی ایران می خواهد مانع خریدهای بین المللی و رسیدن غذا و دارو به مردم ایران شود.
وزیر امورخارجه ایران همچنین درباره احتمال حضور آمریکا در کمیسیون مشترک برجام که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد،گفت: چنین مساله ای پیشنهاد نشده اما برای حضور آمریکا در این کمیسیون چه به صورت مهمان و چه به صورت عضو، پایان دادن به جنگ اقتصادی ضد ایران ضروری است.
ظریف در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در برجام نتایج مشخصی خواهد داشت؟ افزود: فرانسه اگر می خواهد اقدامی انجام دهد نباید از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) اجازه بگیرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره برنامه های هیات ایرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز گفت: در حاشیه این مجمع با وزیران خارجه دیگر کشورها از جمله اعضای باقیمانده در برجام دیدار و گفت وگو خواهد شد.

کلیدواژه