لاریجانی: نیروهای مسلح ایران اجازه بازی با خلیج فارس را برای ماجراجویی نمی‌دهند
(last modified 1398-06-31T06:34:05+00:00 )
سنبله 31, 1398 11:04 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: نیروهای مسلح ایران اجازه بازی با خلیج فارس را برای ماجراجویی نمی‌دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اجازه بازی با خلیج فارس را برای ماجراجویی نمی‌دهند، زیرا امنیت تنگه‌هرمز با امنیت همه آبراه‌ها یکجا معنا دارد.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز(یکشنبه) در مراسم رژه نیروهای مسلح ایران در بندرعباس(جنوب ایران) اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حمایت از ملت های عراق و سوریه، گروه تروریستی داعش را در منطقه شکست دادند.

لاریجانی با بیان اینکه ایران با همه کشورهای منطقه دوست و برادر است و رژیم صهیونیستی دشمن اصلی مسلمانان به شمار می‌رود افزود: نیروهای مسلح ایران با همه اقتداری که دارند، هیچگاه تعرضی در این 40 سال به کشوری نداشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با اشاره به تجاوز عربستان به یمن، خطاب به حکام سعودی اظهار کرد: اگر جرات دارید، با رژیم سفاک اسراییل مقابله کنید.

همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم رژه نیروهای مسلح ایران صبح امروز(یکشنبه) در سراسر کشور برگزار شد.

امروز (یکشنبه) 31 سنبله مصادف با سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش متجاوز رژیم صدام (دیکتاتور معدوم عراق) 31 سنبله سال 1359 (سپتامبر 1980) با این تصور که در مدت یک هفته تهران را فتح خواهد کرد، تهاجم گسترده‌ای را با به کارگیری انواع جنگ افزارها به ایران آغاز کرد.

31 سنبله در تقویم مناسبتهای ایران آغاز هفته دفاع مقدس است؛ در این یک هفته، مراسم مختلفی در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

 

کلیدواژه