سخنگوی دولت ایران: آمریکا مقر سازمان ملل را به اسارت گرفته است
(last modified 1398-07-01T10:48:13+00:00 )
میزان 01, 1398 15:18 Asia/Kabul
  •  سخنگوی دولت ایران: آمریکا مقر سازمان ملل را به اسارت گرفته است

سخنگوی دولت ایران در واکنش به محدودیت های صدور روادید از سوی آمریکا برای هیئت دیپلماتیک ایران جهت حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آمریکا مقر سازمان ملل را به اسارت گرفته است.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تاخیر آمریکا در صدور روادید برای هیئت دیپلماتیک ایران، برخلاف قوانین و هنجارهای بین المللی است افزود: این اقدامات آمریکا نشان می دهد که حضور هیئت دیپلماتیک ایران در مقر سازمان ملل، چقدر می تواند مفید باشد.

ربیعی با بیان اینکه «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در این سفر، صدای مردم ایران را خلاف میل آمریکایی ها، مجددا در مقر سازمان ملل طنین انداز می کند تصریح کرد: در این سفر به آمریکا نشان داده می شود که ایران کشوری منزوی نیست و کسی نمی‌تواند ایران را منزوی کند.

سخنگوی دولت ایران همچنین با تاکید بر این که جبهه ضد ایرانی هر روز با ناکامی بیشتری مواجه می شود اظهار کرد: هرچند دولت آمریکا روز به روز بر تحریم‌های خود می افزاید، اما ایران تنها نیست و با تحریم‌های آمریکا محصور نمی‌شود.

ربیعی با استقبال از هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران تاکید کرد: ایران به‌دنبال توافق‌های استراتژیک بلندمدت با کشورهای مهم جهان است و هیچ مانعی برای کشورهایی که مایل هستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، وجود ندارد.

 

کلیدواژه