میزان 02, 1398 10:22 Asia/Kabul
  •  روحانی در نیویورک خواهان بازگشت همه طرف ها به تعهدات برجامی شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است گفت: همه باید به تعهد خود در توافق هسته ای بازگردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نیویورک با تاکید بر بازگشت همه طرف ها به تعهدات خود در قبال توافق هسته ای گفت: خروج آمریکا از برجام، تشدید تحریم های ظالمانه ضد ایران و اقدامات تحریک آمیز آمریکا، مسبب اصلی افزایش تنش در منطقه خلیج فارس است.

روحانی گفت: در سازمان ملل پیام صلح در منطقه و پایان هر گونه دخالت خارجی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه را منتقل خواهم کرد.

رییس جمهوری ایران هدف اصلی سفر خود به نیویورک را انتقال پیام ملت ایران به جامعه جهانی خواند که در فشار یک جنگ اقتصادی ظالمانه قرار گرفته است.

روحانی گفت: با وجود همه فشارها و تهدیدها ملت ما ملت مقاومت و ایستادگی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به نیویورک از رونمایی طرحی برای امنیت منطقه در این سفر خبر داد و افزود: این طرح درباره یک همکاری دسته جمعی در منطقه خلیج فارس است.

روحانی گفت: ما می‌خواهیم همه کشورهای منطقه در این طرح حضور داشته باشند، البته این طرحی که در سازمان ملل رونمایی خواهد شد تنها امنیتی نیست، بلکه اقتصادی و سایر مسائل نیز هست.

رئیس جمهور عصر دوشنبه (به وقت محلی) برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.

کلیدواژه