ظریف: ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود
(last modified 1398-07-02T10:05:04+00:00 )
میزان 02, 1398 14:35 Asia/Kabul
  •  ظریف: ایران آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود،گفت: اگر ایران مورد حمله قرار گیرد، با همه توان از خود دفاع خواهد کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران که برای شرکت در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در گفت و گو با شبکه "سی ان ان" افزود: ایران بارها به آمریکا هشدار داده است که اگر جنگی را آغاز کند، قطعاً خاتمه آن با آمریکا نخواهد بود.
ظریف همچنین با انتقاد از اقدام آمریکا در تحریم بانک مرکزی ایران تصریح کرد: تحریم بیش از یک جنگ است زیرا در تحریم غیرنظامیان مورد هدف قرار می گیرند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با تاکید بر لغو تحریم های ضد ایرانی دولت کنونی آمریکا گفت: دونالد ترامپ ابتدا لغو تحریم های دائمی ایران را در کنگره این کشور مورد تصویب قرار دهد و سپس درباره بازرسی همیشگی از تاسیسات هسته ای ایران از طریق بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تلاش کند.
ظریف همچنین با رد ادعاهای مطرح شده درباره دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان افزود: هیچ سند و شواهدی در این خصوص وجود ندارد.
وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه یمنی ها مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را پذیرفته اند،گفت: پیشرفته ترین و پیچیده ترین تسلیحات نظامی آمریکا توسط یمنی ها شکست داده شده است.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه خرید تسلیحات نظامی، امنیت نمی آورد، گفت: عربستان به جای خرید تسلیحات برای تامین امنیت خود، باید علاوه بر توقف حملات به یمن، با همسایگان نیز گفت وگو کند.

 

کلیدواژه