میزان 03, 1398 11:00 Asia/Kabul
  • روحانی: روابط ایران و سوئد همواره خوب و مثبت بوده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، روابط تهران و استکهلم را خوب و مثبت دانست و بر توسعه روابط دو جانبه در همه زمینه ها تاکید کرد.

«حسن روحانی» شامگاه سه شنبه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در دیدار «استفان لوون» Stefan Löfven نخست وزیر سوئد، با اشاره به برجام گفت: وظایف کشورهای اتحادیه اروپا از جمله سوئد، اجرای کامل برجام و بویژه عملیاتی کردن اینستکس است.

روحانی همچنین با تشریح وضعیت منطقه و به ویژه ادامه کشتار مردم یمن افزود: اکنون منطقه بیش از هر زمان دیگری به صلح و ثبات و توقف وضعیت کنونی نیاز دارد و ابتکار صلح هرمز یا امید در همین راستاست.

«استفان لوون» نخست وزیر سوئد نیز در این دیدار با اشاره به سفر اخیر خود در صدر یک هیات بزرگ اقتصادی به تهران اظهار کرد: سوئد به دنبال توسعه روابط با ایران در همه عرصه ها به ویژه اقتصادی است.

لوون تصریح کرد: سوئد یکی از حامیان اینستکس بوده و به دنبال راههایی عملی برای عملیاتی کردن هرچه سریع تر این سازوکار مالی است.

نخست وزیر سوئد همچنین از طرح ایران برای برقراری امنیت در منطقه استقبال کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر دوشنبه برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد، تاکنون با روسای جمهوری فرانسه و سوئیس، صدر اعظم آلمان و نخست وزیران انگلیس، اسپانیا، ژاپن و پاکستان دیدار و گفت وگو کرده است.

کلیدواژه