ربیعی: بیانیه ضدایرانی سه کشور اروپایی به هیچ وجه قابل قبول نیست
(last modified 1398-07-03T10:54:34+00:00 )
میزان 03, 1398 15:24 Asia/Kabul
  •  ربیعی: بیانیه ضدایرانی سه کشور اروپایی به هیچ وجه قابل قبول نیست

سخنگوی دولت ایران تاکید کرد: بیانیه سران سه کشور اروپایی(فرانسه، آلمان و انگلیس) در متهم کردن ایران در مسائل بین یمن و عربستان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

انگلیس، فرانسه و آلمان شامگاه دوشنبه در بیانیه ای بدون ارائه هیچ گونه سندی ادعا کردند، تهران پشت عملیات پهپادی یمنی ها علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی بوده است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 23 سنبله در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) را هدف قرار داد.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بدون دلیل و مدرک صحبت کردن رویه‌ای شده که اخیرا زیاد در حال تکرار است گفت: ملاقات‌های مکرری که سران کشورهای اروپایی با رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد حتی بدون تنظیم قبلی داشته‌اند، نشان می‌دهد این کشورها تحت تاثیر فشارهای آمریکا چنین مواضعی اتخاذ کرده اند.

ربیعی همچنین با اشاره به نشست برجامی وزرای امور خارجه ایران و گروه چهار به علاوه یک که امروز(چهارشنبه) در نیویورک برگزار می شود، بر رفع کامل تحریم ها و بازگشت طرف مقابل به شرایط این توافق تاکید کرد.

 

کلیدواژه