لاریجانی: بیانیه ضدایرانی سه کشور اروپایی، ناشی از بغض آنان است
(last modified 1398-07-03T12:33:49+00:00 )
میزان 03, 1398 17:03 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: بیانیه ضدایرانی سه کشور اروپایی، ناشی از بغض آنان است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بیانیه ضدایرانی سه کشور اروپایی را نشان دهنده بغض آنان به جمهوری اسلامی دانست.

انگلیس، فرانسه و آلمان شامگاه دوشنبه در بیانیه ای بدون ارائه هیچ گونه سندی ادعا کردند، تهران در عملیات پهپادی یمنی ها علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی نقش داشته است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 14 سپتامبر در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) را هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه گفت: یمنی‌ها اعلام کرده اند که به تجاوز عربستان پاسخ داده اند با این حال این سه کشور اروپایی ایران را متهم می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه اگر کشوری به ایران حمله کند، جمهوری اسلامی پاسخی قاطع به آنان می دهد افزود: دشمنان جرات حمله به ایران را ندارند.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با رد اتهامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: مردم آمریکا گرفتار رییس جمهوری دروغگو شده اند.

لاریجانی با اشاره به اذغان ترامپ مبنی بر ایجاد گروه تروریستی داعش توسط آمریکا تصریح کرد: ترامپ در حالی ایران را بزرگترین حامی تروریسم معرفی کرد که جمهوری اسلامی نقش موثری در نابودی گروه های تروریستی دارد.

 

کلیدواژه