میزان 03, 1398 17:35 Asia/Kabul
  •  قدردانی سازمان ملل از خدمات ایران به پناهندگان

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت و ارائه خدمات به پناهندگان قدردانی کرد.  

به گزارش ایرنا؛ «ایوو فریسن»   نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبه در دیدار با «عباس رضایی» استاندار اصفهان، مرکز ایران افزود: اقدامات خوب و با ارزشی در حمایت از پناهندگان در ایران در حال انجام است و باید این کارها و فعالیت‌ها به جامعه بین المللی ارائه شود.

فریسن تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، در زمینه آموزش به همه دانش‌آموزان فارغ از اینکه دارای چه ملیتی هستند، خدمات ارائه می دهد و دانش‌آموزان دیگر کشورها در کنار دانش آموزان ایرانی در مدارس عمومی تحصیل می‌کنند.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به پناهندگان به سعی و تلاش بین المللی نیاز دارد و باید به ایران در این زمینه کمک شود.

بر اساس گزارش ژوئیه 2017 کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، حدود یک میلیون مهاجر نام نویسی شده افغانستانی در ایران زندگی می کنند.

حدود دو میلیون آواره افغان نیز به صورت غیرقانونی و بدون مدارک هویتی در ایران زندگی می کنند.

درچارچوب تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی تحصیل مهاجران افغان‌ اعم از قانونی و غیرقانونی در ایران رایگان است و از خدمات درمانی و بهداشتی بدون تبعیض استفاده می کنند.

مقامات سازمان ملل و افغان بارها از ایران به علت میزبانی از مهاجران افغان قدردانی کرده اند.

 

کلیدواژه