روحانی: پاسخ ایران به مذاکره تحت تحریم "نه" است
(last modified 1398-07-03T16:14:17+00:00 )
میزان 03, 1398 20:44 Asia/Kabul
  •  روحانی: پاسخ ایران به مذاکره تحت تحریم

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دولت و ملت ایران، یک سال و نیم زیر شدیدترین تحریم‌ها استقامت‌ کرده‌ است گفت: ایران هرگز با دشمنی که می‌خواهد با سلاح فقر، تحریم و راهزنی بین المللی کشور را به تسلیم وادارد، مذاکره نخواهد کرد.

«حسن روحانی» روز چهارشنبه در هفتاد و چهارمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با بیان اینکه ایران با وجود خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپایی ها در اجرای تعهدات خود، همچنان به اجرای تعهدات هسته‌ای خود وفادار بوده است ، افزود:  بر همگان ثابت شده است که آمریکا به تعهدات خود پشت می کند و اروپا از اجرای تعهداتش ناتوان است.

وی تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرده‌اند، تنها راه برای گفت‌وگو، بازگشت به تعهدات و لغو تحریم هاست.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه، منطقه غرب آسیا در آتش جنگ، خونریزی، تجاوزگری، اشغال‌گری، تعصبات مذهبی و فرقه‌ای و افراط‌گرایی می‌سوزد و بزرگ‌ترین قربانی چنین شرایطی ملت مظلوم فلسطین است، اظهار کرد: طرح‌های تحمیلی آمریکایی و صهیونیستی مانند معامله قرن، تعیین بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و الحاق بلندی‌های جولان به دیگر سرزمین‌های اشغالی، قطعا محکوم به شکست است. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امنیتِ عربستان با پایان دادنِ تجاوز به یمن، حاصل می‌شود، نه با دعوت از بیگانگان اظهار کرد: ایران حاضر است برای صلح از همه توان ملی و اعتبار منطقه‌ای و اقتدار بین‌المللی خویش، مایه ‌بگذارد.

روحانی، حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز را مسوولیت تاریخی ایران دانست و همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر میشوند، به «ائتلافِ امید» HOPE یعنی «ابتکار صلح هرمز»Hormoz Peace Endeavor  دعوت کرد.

 

کلیدواژه