میزان 05, 1398 16:12 Asia/Kabul
  • روحانی: آمریکا مانع مذاکره است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که ایران بخاطر منطق و استدلال هایی که دارد از مذاکره ترس ندارد و فرار نمی کند، گفت: آمریکا مانع اصلی مذاکره است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه پس از شرکت و سخنرانی در هفتاد و چهارمین اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل متحدد در نیویورک و در بدو ورود به تهران در جمع خبرنگاران افزود: ایران در فضای تحریم و در بقای تحریم و در فضای مسموم فشار حداکثری، حتی در قالب ۱+۵ مذاکره نمی کند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار‌های متنوع و گسترده با مقامات کشور‌های مختلف در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد افزود:​ هیچ کس و هیچ مقامی نیست که خروج آمریکا را از برجام و فشار و تحریم این کشور ضد ایران را محکوم نکند و همه آن‌ها بدون استثناء ​گفتند تصمیم آمریکا در خروج از برجام کار نادرست و غلطی بود.
روحانی افزود: تقریبا همه مقام‌های سطح بالای دنیا از اروپا، آسیا و آفریقا درخواست ملاقات با هیات ایرانی را داشتند و در فرصت زمانی که وجود داشت پیام، مظلومیت و حقانیت ملت ایران برای جامعه جهانی توضیح داده شد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طرف‌های مختلف تفهیم شد که ایران در فضای مسموم مذاکره نمی‌کند.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گذشته برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد و ضمن سخنرانی در مجمع عمومی و تبین مواضع منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، با برخی از سران و مقامات کشورهای مختلف جهان دیدار و گفت و گو کرد.

کلیدواژه