میزان 06, 1398 08:45 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر امورخارجه ایران بر ایستادگی در برابر زورگویی های ظالمانه آمریکا

وزیر امورخارجه ایران بر ایستادگی در برابر زورگویی ها و اقدامات غیرقانونی و ظالمانه آمریکا تاکید کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز جمعه در دیدار «دلسی رودیگوئز» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک درباره بحران آفرینی های آمریکا در آمریکای لاتین و همچنین کشور ونزوئلا گفت وگو کرد.
وزیر امورخارجه ایران همچنین با تشریح ایده "ائتلاف امید" و "ابتکار صلح هرمز" که رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه داد، درباره تروریسم اقتصادی آمریکا و راه‌های مقابله با آن تبادل نظر کرد.
ظریف روز جمعه با وزیران امورخارجه سوریه، کویت، عراق، پاکستان، هلند، فنلاند، ارمنستان، نیکاراگوئه و کوبا هم دیدار و درباره بحران سوریه، یمن، برجام و چالش‌ها و دیگر مسایل منطقه ای و روابط دوجانبه گفت وگو کرد.
وزیر امورخارجه ایران همچنین در نشست سازمان همکاری اقتصادی (اکو) حضور یافت.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه هم دیدار و گفت و گو کرد.
ظریف که از جمعه گذشته برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس عالی رتبه مجمع عمومی در نیویورک به سر می برد،علاوه بر همراهی رئیس جمهوری اسلامی ایران، با وزیران امورخارجه فرانسه و استرالیا و سرپرست آژانس بین المللی انرژی اتمی هم دیدار داشت.
وزیر امورخارجه ایران همچنین با چند رسانه بین المللی مصاحبه  و در دیدار با صاحب نظران و سیاستمداران آمریکایی، خبرنگاران رسانه‌های‌ مختلف در سازمان ملل متحد هم گفت وگو کرد.

کلیدواژه