میزان 06, 1398 08:53 Asia/Kabul
  • رژیم سعودی ؛ تهدیدی فاجعه بار برای صلح و امنیت منطقه

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه عربستان، رژیم سعودی را تهدیدی فاجعه بار برای صلح و امنیت منطقه دانست.

«ابراهیم بن عبد العزیز بن عبد الله العساف» وزیر امور خارجه عربستان در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد، ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان نقش دارد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه 14 سپتامبر در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو)  را هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «اسحاق آل حبیب» نماینده ایران در سازمان ملل شامگاه جمعه با بیان اینکه مستبدان سعودی نمی توانند برای همیشه شکست های مکرر خود را با طرح ادعا علیه ایران پنهان کنند گفت: در حالی که ایرانیان خواستار گفت‌وگوهای منطقه‌ای هستند تا ثبات را به منطقه خلیج فارس بازگرداند، بار دیگر سعودی‌ها بر اقدامات و سیاست های شوم خود اصرار می کنند.

آل حبیب با اشاره به اینکه سعودی ها میلیاردها دلار برای گسترش افراط گرایی در سراسر جهان هزینه کرده اند افزود: ارسال میلیاردها دلار اسلحه و سلاح به داعش و تروریست‌های وابسته در سوریه، نقش داشتن در حادثه 11 سپتامبر، حمله به یمن و محاصره این کشور، ایجاد و گسترش وهابیت بخشی از جنایات رژیم سعودی است.

نماینده ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه سعودی ها باید از اشتباه محاسباتی بیشتر جلوگیری کنند اظهار کرد: سعودی ها نمی توانند با بی ثبات کردن منطقه، وضعیت خود را در منطقه بهبود بخشند.

کلیدواژه