میزان 07, 1398 09:10 Asia/Kabul
  • دهقانی: یکجانبه گرایی، فرایند توسعه را به خطر انداخته است

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امورخارجه ایران با انتقاد از سیاست های یکجانبه گرایی گفت: اتخاذ سیاستهای مبتنی بر تحریم، نظام چندجانبه ی مالی و تجاری را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا وسیما؛ «غلامحسین دهقانی» معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امورخارجه ایران در اجلاس عالیرتبه تامین مالی توسعه که همزمان با اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، افزود: ریشه کنی فقر در سطوح محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی باید در دستورکار جامعه جهانی قرار داشته باشد.

دهقانی، تحمیل اقدامات قهر آمیز اقتصادی، مالی و تجاری را مغایر و ناقض اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد دانست و اظهار کرد: جامعه بین المللی باید در اسرع وقت ترتیباتی را با هدف محو هرگونه اقدام قهرآمیز یکجانبه اقتصادی، تجاری و مالی ازجمله تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه علیه کشورهای درحال توسعه، اتخاذ کند.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امورخارجه ایران همچنین با اشاره به اهمیت تجارت بین المللی به عنوان پیشرانه توسعه، بر حق همه کشورها در عضویت در یک نظام چندجانبه ی باز، قانونمند، غیرتبعیض آمیز، برابر، فراگیر و شفاف تجاری جهانی با مشارکت عادلانه، تاکید کرد.

 

کلیدواژه