میزان 08, 1398 09:14 Asia/Kabul
  • استقبال ایران از طرح آتش بس دولت نجات ملی یمن

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب از پیشنهاد دولت نجات ملی یمن در زمینه توقف پرتاب موشک و هدایت پهپاد به سوی عربستان در مقابل توقف حملات ائتلاف سعودی به یمن استقبال کرد و آن را در راستای استقرار ثبات و امنیت در منطقه دانست.

به گزارش ایرنا، "سیدعباس موسوی" درباره طرح آتش بس دولت نجات ملی یمن خاطرنشان کرد، متاسفانه به رغم استقبال بین المللی از این طرح، عربستان سعودی همچنان به دنبال آتش افروزی بوده و به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه می دهد.

موسوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، دولت عربستان را به پذیرش این پیشنهاد تشویق می کند، تصریح کرد، تهران از هرگونه اقدامی در جهت برقراری آتش بس و پایان یافتن جنگ ظالمانه علیه ملت یمن حمایت کرده و آن  را گامی مهم برای برقراری صلح و ثبات در منطقه می داند.

"مهدی المشاط" رئیس شورای عالی سیاسی یمن جمعه 20 سپتامبر با اعلام آتش‌بس مشروط، ائتلاف متجاوز سعودی را به توقف جنگ دعوت و تاکید کرد، عربستان از فرصت آتش‌بس استفاده کند.

ائتلاف متجاوز سعودی اما بی تفاوت نسبت به این پیشنهاد یمنی ها، به حملات خود به مناطق مختلف یمن ادامه می دهد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه