میزان 08, 1398 09:21 Asia/Kabul
  • حذف تعرفه ترجیحی میان ایران و اوراسیا

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران از حذف تعرفه ترجیحی برخی کالا‌ها میان ایران و کشور‌های اوراسیا همزمان با سفر رئیس جمهوری ایران به ارمنستان خبر داد.

«غلامرضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه با اشاره به موافقتنامه ایران و کشور‌های اوراسیا درباره تعرفه ترجیحی کالا‌ها تصریح کرد: دو طرف توافق کردند بیش از 800 قلم کالا جزو موافقتنامه تجارت ترجیحی محسوب شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به همکاری میان ایران و اوراسیا، تاکید کرد: با حذف تعرفه ترجیحی برخی کالا‌ها، محدودیت‌های واردات میان دو طرف برداشته خواهد شد.

انصاری ابراز اطمینان کرد: سفر رئیس جمهوری ایران به ارمنستان سفر بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود چرا که سران بسیاری از کشور‌ها در آن حضور دارند و قطعاً صحنه جدیدی برای همکاری ایران در منطقه خواهد بود.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست وزیر ارمنستان، برای حضور و سخنرانی در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا، امروز (دوشنبه) به ایروان سفر می‌کند.

روحانی علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده ایران برای تعامل تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با برخی سران حاضر در این اجلاس و مقامات ارشد ارمنستان خواهد داشت.

یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

کلیدواژه