موسوی: کشور‌های منطقه بدانند که امنیت خریدنی نیست
(last modified 1398-07-08T10:23:42+00:00 )
میزان 08, 1398 14:53 Asia/Kabul
  • موسوی: کشور‌های منطقه بدانند که امنیت خریدنی نیست

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه تهران خواهان برقراری امنیت "درون زا" در منطقه است،گفت: کشور‌های منطقه بدانند که امنیت خریدنی نیست.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری  با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: ایران خواهان صلح، امنیت، ثبات و پیشرفت در منطقه است و این مسئله، نه با خرید از خارج، بلکه از طریق همکاری‌ منطقه‌ ای ایجاد می شود.
موسوی در پاسخ به ادعای عربستان مبنی بر ارسال تسلیحات از سوی ایران به یمن گفت: یمن تحت شدیدترین محاصره است و حتی کمک‌های انسانی نیز نمی‌توان برای آنها فرستاد لذا طرح این ادعاها از پایه بی اساس است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، تنها راه خروج عربستان از بحران یمن را پذیرش آتش بس و پایان محاصره یمن دانست و ابراز امیدواری کرد: بعد از آتش‌بس، راه برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به یمن نیز فراهم شود.
موسوی درباره ادعای روزنامه انگلیسی "گاردین" مبنی بر تهدید اروپا برای خروج از برجام در صورت تداوم کاهش تعهدات برجامی ایران نیز گفت: ایران در قالب بندهای 26 و 36 برجام، اقدامات جبرانی انجام می دهد لذا واکنش اروپا در برابر اقدامات تهران، مردود است.

 

کلیدواژه