ربیعی: طرح ایرانی "ائتلاف امید" ضد هیچ کشوری نیست
(last modified Mon, 30 Sep 2019 11:53:48 GMT )
میزان 08, 1398 16:23 Asia/Kabul
  •  ربیعی: طرح ایرانی

سخنکوی دولت ایران با تاکید بر اینکه طرح "ائتلاف امید" ضد هیچ کشوری نیست، گفت: این طرح، جایگزین طرح ائتلاف ضدایرانی و تحریک آمیز و خصمانه آمریکا در خلیج فارس است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ضمن تبیین مواضع منطقه ای و بین المللی ایران، طرح صلح منطقه ای با عنوان "ابتکار صلح هرمز" یا "ائتلاف امید" را ارائه کرد.
«علی ربیعی» سخنکوی دولت ایران روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه طرح ایرانی "ائتلاف امید" تفاوت هایی بنیادین با طرح های آمریکایی دارد، افزود: این طرح برخلاف طرح آمریکا، امنیت در خلیج فارس را درون زا می داند و تامین امنیت را مشروط به قدرت های بیرون از منطقه نمی داند.
ربیعی تصریح کرد: طرح ایران هیچ کشوری را برای شرکت به این ائتلاف بیرون نمی گذارد زیرا یک ساختار و نظم امنیتی که یک یا چند کشور را حذف کند، در نهایت نمی‌تواند امنیت همگانی را فراهم کند. 
سخنگوی دولت ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره درباره ائتلاف امید آماده است و آن را معیاری برای جدیت و صداقت همه دولت‌ها برای ایجاد ثبات بین المللی در خلیج فارس مد نظر قرار خواهد داد.
ربیعی همچنین با اشاره به پیگیری تعهدات طرف‌های دیگر برجام گفت: مسئولیت‌گریزی آمریکا ارتباطی با ضرورت اجرای تعهدات اروپا ندارد.

 

کلیدواژه